Inger Lundström
Konsultinriktning
Chef att hyra
Skolledare
Projektledning
Handledning/mentorskap
Utredningar och uppföljningar inom skola,
offentlig och privat sektor
Utbildning
Universitetsutbildning i Drama-Teater-Film
Statliga Rektorsutbildning
Statlig pedagogisk ledarutbildning
Universitetsutbildning i Utbildningsledarskap
Lärarutbildning
Yrkeserfarenhet
Mer än 20 års erfarenhet av skolledaruppdrag i olika kommuner
Arbetat med individ och grupputveckling
Kommunikation i tal och skrift
Lärare
Teaterarbetare
Kontorist
Styrkor/erfarenheter
I mitt arbete som ledare ger det stor framgång att kunna motivera, coacha och skapa engagerade medarbetare, oavsett skolform. Jag är tydlig i mitt ledarskap och i byggandet av goda strukturer med transparens, som gynnar medarbetare och organisationen. Jag arbetar för ett relationellt ledarskap där varje medarbetare ska ges möjlighet att utvecklas till sin fulla potential och har med det lätt att få personal med i utveckling mot verksamhetens uppsatta mål, såväl korta som långsiktiga mål. Jag har arbetat i flera kommuner som rektor, senast i ett uppdrag där jag lyfte en skola till höga resultat.
Jag använder mig av FIRO och Susan Wheelans modell (IMGD) i byggandet av Team och i utveckling av individer, vilket också är en av byggstenarna till ett framgångsrikt arbete med personalgrupper. Allt för att skapa förståelse och insikt kring uppdrag och mål.
Metoderna (FIRO och IMGD) ligger också i grund för att snabbt kunna bygga effektiva arbetslag i organisationer i arbetet med gruppers utveckling. Ett koncept som på mycket kort tid ger en positiv, stabil och trygg utveckling för den enskilda individen och i grupp.
I arbetet som projektledare behövs all förståelse för att kunna läsa av grupper, och att lyssna in allas olika behov och möjligheter för att enkelt forma och genomföra ett uppdrag, där alla blir vinnare och att ett gott resultat levereras. Projektledaruppdraget kräver också att en god dokumentationsförmåga. I ett av mina uppdrag via Kunskapsbolaget har jag arbetat med telefonintervjuer, som grund till en kompetenskartläggning i rapportform-